Memphis Depay is afgelopen maandag toegevoegd aan de selectie van het Nederlands elftal. De voetballer van Manchester United wil zich van zijn beste kant laten zien.
Bij Manchester United komt hij dit seizoen nog niet vaak in de plannen voor. "Dat ik soms niet eens bij de selectie zit is moeilijk. Ik voel me als een geladen geweer. Ik ben er klaar voor om te spelen, maar moet op mijn kans wachten. Daarom ben ik nu ook zo blij dat ik bij Oranje zit. Dit is een nieuwe mogelijkheid om me te laten zien", aldus Depay tegenover Metro Nieuws.
"Op het veld ben ik een geladen geweer, daarbuiten niet. Als ik mijn agressie niet op het veld kwijt kan, zorg ik er op een andere manier voor dat ik het kwijt kan."
"Dat kan bijvoorbeeld door een rondje te joggen. Na een avondwedstrijd ga ik 's nachts soms lopen. Dan kom ik thuis met mijn lijf vol adrenaline. Dat moet eruit."
Dit seizoen heeft Depay bij United te maken met een nieuwe coach. "Op de trainingen gaat het goed, ik ben scherp en fit. Maar dat geldt voor iedereen. Het niveau is hoger geworden. Mourinho is een topcoach. Het gevoel is anders. Mourinho heeft zijn vertrouwen in me uitgesproken. Persoonlijk, maar ook in de pers."
Vrijdag 7 oktober speelt Nederland in Rotterdam tegen Wit-Rusland.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.