Jacks.nl
Nieuws en berichten over de buitenlandse voetbalcompetities, Champions League, UEFA Europa League, Copa América.

Bundesliga gaat weer beginnen zonder publiek

• Socrates
  • avatar161 Offline Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid

Bundesliga gaat weer beginnen zonder publiek

Posted 3 jaren 1 maand geleden #4157
Na Wit-Rusland (waar Corona hetzelfde is als een griepje) gaat Duitsland ook weer snel beginnen. Natuurlijk zonder publiek.
De Duitse overheid is met de deelstaten overeengekomen dat er vanaf 15 mei 'spookwedstrijden', duels zonder publiek, gespeeld mogen worden. Het Bundesliga-seizoen moet dan op 30 juni afgerond zijn. Het is nog niet duidelijk of de competitie hervat wordt met de 26e speelronde, of met de 34e speelronde, de ronde die in het originele schema voor het weekend van 16 mei gepland staat.

Afgelopen weekend werd de eerste testronde van alle betrokkenen bij de clubs in de Bundesliga en 2. Bundesliga afgelegd. Uit meer dan 1700 tests kwamen tien coronabesmettingen naar voren, waaronder drie bij 1. FC Köln. Deze besmette personen zijn direct in quarantaine gezet. De clubs gaan zich vanaf deze week in een afgesloten trainingskamp met groepstrainingen voorbereiden op de hervatting van de competitie. Spelers en staf worden ook tijdens de competitie twee keer per week getest op het coronavirus.

De laatste wedstrijd die gespeeld werd in de Bundesliga was Borussia Mönchengladbach - 1. FC Köln (2-1). Dit was de eerste spookwedstrijd in de geschiedenis van de Bundesliga.(Bron voetbalprimeur)
door Socrates

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bundesliga gaat weer beginnen zonder publiek

Posted 3 jaren 1 maand geleden #4159
Goed uitgebreid bericht. Ik heb er ook over gelezen. Bij mij stond minder informatie. Er stond wel dat er 36 coronabesmettingen naar voren kwamen uit die tests. Dat is wel een groot verschil. Je zou toch denken dat het niet verantwoord is om te spelen.
Als ze het toch doen kunnen ze nog net de eerste zijn voor Hongarije en Portugal.
door FokZee

• Socrates
  • Senior lid
  • Senior lid

Posted 3 jaren 4 weken geleden #4162
Ik ben bang dat het te vroeg is om te beginnen. Voor mij als voetbalfan geweldig maar als ik dit niet meetel en kijk naar de positieve tests in de Bundesliga 1+2 en nu Fiorentina(drie spelers en drie stafleden zijn positief getest op Corona) dan kruipt mij het gevoel dat het hard kan gaan. Aan de andere kant hoe betrouwbaar zijn deze tests. Als ze twee keer testen krijg je verschillende uitkomsten kijk maar naar Köln.
door Socrates

• Socrates
  • Senior lid
  • Senior lid

Posted 3 jaren 3 weken geleden #4163
In navolging van de Bundesliga lijkt ook de Premier League op weg naar een hervatting. De Britse regering keurde vandaag de plannen voor een herstart van de competitie zonder publiek goed. Vanaf 1 juni kan er, wat de regering betreft, weer gevoetbald worden in de Premier League.
door Socrates

Posted 3 jaren 3 weken geleden #4164
Een goede zaak! We zullen er morgen ook even een artikeltje aan wijden.
Off topic: Ik las net ook dat Donny v/d Beek volgend jaar in de Premier League te bewonderen zal zijn. En wel bij Manchester United. De clubs schijnen eruit te zijn.
door sahib

• Socrates
  • Senior lid
  • Senior lid

Posted 3 jaren 3 weken geleden #4165
Als van der Sar dit al zegt neem ik aan dat je gelijk krijgt:
"Algemeen directeur Edwin van der Sar heeft wel laten weten dat de 23-jarige middenvelder mag vertrekken bij Ajax, mits er een goed bedrag geboden wordt."
door Socrates

Nog geen account? Registeren

Inloggen in je account

0
Shares