Ronaldo zou bezig zijn met een comeback met de Fort Lauderdale Strikers, ruim vier jaar nadat hij zijn voetbalschoenen aan de wilgen heeft gehangen.
De voormalige spits van Real Madrid en Brazilië heeft beweerd dat hij dit jaar zal terugkeren op de velden, nadat hij mede-eigenaar is geworden van de NASL club Fort Lauderdale Strikers.
Ronaldo werd woensdag gepresenteerd als nieuw lid van de groep van eigenaren van de Strikers. Hij zou voor 10 procent eigenaar zijn van de club die uitkomt NSAL (National American Soccer League).
Na sinds 2011 niet meer professioneel te hebben gespeeld, heeft de tweevoudig Wereldkampioen aangekondigd dat hij weer wil beginnen met trainen in de hoop dat hij het rood-gele shirt van Fort Lauderdale kan aantrekken volgend seizoen.
"Ik zal proberen om een aantal wedstrijden te spelen" zei hij tegen de website van Sports Illustrated. "Dit jaar wil ik heel veel trainen. De laatste drie jaar heb ik niet kunnen doen omdat ik te druk was met andere dingen.
Sprekend over zijn eigendomsbelang binnen de groep van eigenaren, beweerde Ronaldo dat hij de kans niet kon afslaan om betrokken te zijn bij een team dat geschiedenis heeft binnen de NASL.
"Het Fort Lauderdale Strikers is een team met geschiedenis en traditie. Voetbal in Amerika groeit, dus ik denk dat het een geweldige kans is", aldus Ronaldo.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.