Jacks.nl
Even genoeg gewed? Wil je discussieren over wat er gebeurd in de wereld? Doe het hier.

Motoragent 'schoffeert' bekende voetballer - Wie was dit??

• sahib
  • avatar101 Offline Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
Weten we al welke bekende voetballer dit was? :cheer:

Een bekende Nederlandse profvoetballer heeft het onlangs wel erg bont gemaakt toen hij in zijn luxe sportwagen door de politie aan de kant werd gezet.

Dat schrijft motoragent Piet Kats in zijn blog. Kats, die de identiteit van de voetballer niet wil onthullen, verhaalt hoe hij de man op de A15 bij Dordrecht aan de kant zette, omdat hij met 155 km p/u over de weg scheurde. De maximumsnelheid op het bewuste stuk is 100 km/u, maar de voetballer leek in de veronderstelling dat die beperking niet voor hem gold.

,,Ik geef de bestuurder een teken tot volgen. De man, met een gebruind gezicht en donkere zonnebril, kijkt me aan en maakt met zijn hoofd een gebaar van “wat moet je nou?” Ik wijs nogmaals dat hij me moet volgen, maar hij blijft op de rijstrook voor rechtdoor rijden, zodat ik hem enigszins door af te remmen moet dwingen om de afrit naar het tankstation te nemen. Ik zie dat hij met zijn armen zit te gebaren, hij heeft er duidelijk geen zin in."

De sfeer wordt grimmig als de bekende sporter is uitgestapt en hij erachter komt dat Kats- die een hekel heeft aan voetbal- geen idee heeft wie hij is. ,,Ik pak mijn opschrijfboekje en vraag naar zijn naam. Vol ongeloof, kennelijk vraag ik iets volslagen vreemds, vraagt hij aan mij of ik hem niet herken. Ik antwoord ontkennend en vraag nogmaals naar zijn naam. Opnieuw vraagt hij of ik echt niet weet wie hij is. Ik begin me te irriteren en zeg tegen hem dat, als hij niet onmiddellijk begint met het opgeven van zijn naam, ik hem ga aanhouden en op het bureau wel uitzoek wie hij echt is. Hij zegt: “Ik ben Bob de Man (gefingeerd) voetballer van club X! Ken je mij niet?” Ik kijk hem aan en zeg: 'Ik ben Piet Kats van de politie, ken je mij niet?'. Hij kijkt me met een verbaasd gezicht aan, is even perplex en loopt vervolgens rood van kwaadheid aan."

Uiteindelijk raakt het geduld van Kats op met het divagedrag van de voetballer. ,,Ik geef hem twee opties. Of hij werkt mee en rijdt achter mij aan terug naar Rotterdam en laat iemand zijn legitimatiebewijs naar het politiebureau brengen. Of hij werkt niet mee en frommel ik hem in een politiebus. Dan mag hij via de ‘artiesteningang’ het politiebureau binnen. Hij vraagt mij of ik hem uitdaag, maar kennelijk zegt mijn gezichtsuitdrukking genoeg. Hij kiest eieren voor zijn geld en zegt mee te werken door achter mij aan te rijden naar het politiebureau. Terloops belt hij nog even zijn vriendin en ‘schreeuwt’ dat zij onmiddellijk zijn legitimatiebewijs MOET komen brengen. Hoofdschuddend stap ik op mijn motor. Ik behandel mijn hond nog niet op deze manier."

Bron: telegraaf.nl
door sahib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nog geen account? Registeren

Inloggen in je account

0
Shares