Jacks.nl
Alles over wedden op voetbal in binnen- en buitenland, betting exhange, asian handicap en andere spelvormen.

Chili – Australië 25-06-2017

• L1Kamsteeg
  • Offline Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid

Chili – Australië 25-06-2017

Posted 5 jaren 8 maanden geleden #3815
Wil Australië nog kans maken op het bereiken van de halve finales, dan zal Chili eerst verslagen moeten worden met minstens twee goals verschil. Lukt dat, is het ook nog afhankelijk van Kameroen. De Afrikanen spelen tegen Duitsland en moeten met drie goals verschil winnen om plek twee af te dwingen. Op voorhand een relatief kansloze missie, maar de bal blijft rond. De Chilenen hebben op hun beurt genoeg aan een punt om door te bekeren naar de laatste vier.

Het treffen tussen beide landen zal bij menig voetbalsupporter herinneringen oproepen aan het WK 2014 in Brazilië. Daar zat zowel Chili als Australië in de poule bij het Nederlands elftal. De Chilenen wonnen destijds met 3-1, dankzij goals van Alexis Sanchez, Jorge Valdivia en Jean Beausejour. Tim Cahill scoorde tegen. Het was één van de vier zeges die de Zuid-Amerikanen op Australië boekte. Het laatste en vijfde duel eindigde in een 0-0 gelijkspel, dat plaatsvond op het WK 1974.

Een halvefinaleplek voor Chili zou niet als een verrassing gezien mogen worden. De ploeg van de Spaanse bondscoach Juan Antonio Pizzi bereikte op de laatste zes grote eindtoernooien steeds de knock-outfase. Australië daarentegen draait relatief stroef en kijkt nu al tegen een zegeloze reeks van vijf partijen op de Confederations Cup aan. In 2001 werd er voor het laatst gewonnen, toen Frankrijk opmerkelijk met 1-0 aan de kant werd gezet.

Hoewel het best een aantrekkelijk affiche zou kunnen worden, verwacht ik dat eigenlijk niet. Chili krijgt nauwelijks met grote cijfers op de broek, terwijl Australië er ook niet om bekend staat dat het defensies gemakkelijk uitschakelt. Net zoals Duitsland gaat winnen van Kameroen, zie ik de Chileense ploeg geen puntverlies lijden tegen de fanatieke Soccerroos. Ik verwacht daarom een nipte 2-1 overwinning voor het thuisspelende land. Jullie?
door L1Kamsteeg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nog geen account? Registeren

Inloggen in je account

0
Shares