Jacks.nl
Alles over wedden op voetbal in binnen- en buitenland, betting exhange, asian handicap en andere spelvormen.

Arsenal – Everton 21-05-2017

• L1Kamsteeg
  • Offline Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid

Arsenal – Everton 21-05-2017

Posted 6 jaren 2 weken geleden #3774
Met vier opeenvolgende overwinningen heeft Arsenal een ultieme eindsprint ingezet om alsnog de vierde plek op de ranglijst te heroveren. Die plek biedt aan het eind van het seizoen recht tot de voorronden van de Champions League en is nu nog in handen van Liverpool, dat afsluit met een thuisduel tegen Middlesbrough. Winnen en afwachten wat er op Anfield gebeurt is dus het enige dat de ploeg van Arsene Wenger moet bezighouden. Gedane zaak is het uiteraard nog niet.

Hoewel Everton om des keizers baard speelt, staan Londense derby’s op zich. Daarnaast wonnen The Toffees eerder dit seizoen thuis met 2-1 van Arsenal en aast spits Romelu Lukaku op de topscorerstitel in de Premier League. Alle historische competitieduels meegenomen is de historische balans wel in het voordeel van de thuisclub. Van de vorige 95 ontmoetingen wonnen zij er 63, werd het 16 keer gelijk en won Everton 16 keer.

En ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat Everton deze partij zeker niet zal laten lopen, spreken de cijfers vrijwel allemaal in het voordeel van Arsenal. Van de laatste 20 edities van deze wedstrijd in het Emirates Stadium verloor de nummer vijf van de Premier League er namelijk geen één: 16 zeges en 4 remises. De laatste zege van Everton dateert alweer van januari 1996, toen de ploeg met 1-2 won door goals van Graham Stuart en Andrey Kanchelskis. Dennis Bergkamp en Glenn Helder speelden destijds bij Arsenal.

De laatste keer dat Everton beide duels met Arsenal won, gebeurde in het seizoen 1985/86. Wat dat betreft is een bet op de thuisploeg wat veiliger. Des te meer omdat doelman Petr Cech vier clean sheets noteerde in zijn laatste vier thuisduels in de Premier League én dat zij minstens twee goals scoorden in hun laatste vier thuiswedstrijden. Dat zal ook nu weer gaan gebeuren verwacht ik. De kans dat het uitloopt op een 2-1 zege voor Arsenal schat ik groot in. In hoeverre zijn jullie daarvan overtuigd?
door L1Kamsteeg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nog geen account? Registeren

Inloggen in je account

0
Shares