Het live-wedden van Unibet heeft zo zijn charme. Inzetten terwijl de wedstrijd in volle gang is. Alex Michils uit het Belgische Middelkerke dacht deze zondag zijn slag te slaan, toen Jasper Stuyven in de kopgroep reed in Kuurne-Brussel-Kuurne met nog zo’n twintig kilometer te gaan. Hij zette veertig euro in op zijn landgenoot.
Door de quotering van 1 tegen 67 kon Michils zijn veertig euro omzetten tot een bedrag van liefst 2.680 euro. Alleen nadat Stuyven als eerste de finish had gepasseerd, weigerde het gokbedrijf om de winst uit te keren.
,,Als reden zeggen ze dat mijn inzet geplaatst werd toen de wedstrijd al aan de gang was, maar daar zijn ze bij Unibet nu net om bekend. Zowel bij voetbal- als bij wielerwedstrijden kan je tot enkele minuten voor het einde van een wedstrijd nog gokken”, zegt een verbolgen Michils tegen het Laatste Nieuws.
'NIET MIJN PROBLEEM'
,,Hun quoteringen schommelen voortdurend naargelang het koers- of scoreverloop”, vervolgt Michils. ,,Waarschijnlijk vergaten ze gisteren de quotering van Stuyven aan te passen, maar dat is niet mijn probleem. Mijn gokje werd wel degelijk geregistreerd."
Unibet zegt nog te onderzoeken waar het dit weekend misliep. ,,We gaan onderzoeken wat er is fout gelopen, want je kon inderdaad blijven gokken tijdens de wedstrijd. Alleen werd nu de quotering allicht niet aangepast.”
INZET TERUG
Overigens heeft Michils zijn inleg van veertig euro wel teruggekregen van het gokbedrijf. Die kan hij volgende week zaterdag weer inzetten op zijn landgenoot, als hij aan het vertrek staat voor de Strade Bianche.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.